Life is a journey

Life is a journey

fredag 26. februar 2016

Vinterferie og hytteidyll

Det er fyr i peisen, håret er enda vått etter dusjen og badstua tidligere, og beina kjennes slitne etter 13 km på ski. Digg!
Vinterferie er noe jeg har tenkt hører med til småbarnsfamilier, men for første gang siden jeg gikk på videregående har jeg jaggu tatt meg vinterferie selv, og det kan absolutt anbefales. 


Vi overtok hytta 14 november 2015. Eller. Vi kjøpte tomt i 2014 og har brukt 6-7 måneder på å ferdigstille hytta. Riktig nok ikke vi, men snekkerne.

Hytta har blitt flittig brukt siden November, og det er vel bare 2-3 helger den ikke har vært besøkt.
Det har med andre ord vært en braksuksess, og vi har vel alle fått "et nytt hjem".
Å komme seg vekk litt hjemmefra, og opp hit til stjernehimmel, gode senger og en egentlig høyere standard enn det vi har hjemme er fantastisk. Vi er ganske priviligerte som har en familie/foreldre som har råd til en slik hytte, og de 2 timene det tar å kjøre går som en lek.


Nå har freden senket seg litt, og det er denne tiden jeg liker aller best. Klokka er 18.45.
Pappa ligger i senga og halvsover. Cato ligger
i sin seng i 2.etasje og slapper av. Søstern og kjæresten sitter i sofaen og scroller gjennom facebook, og mamma sitter i stolen og leser.
Begge kattene ligger langflate på hver sin plass og sover. De har endelig slått seg til ro, hvert til sitt og har tatt en pause fra omverdenen og hverandre.
Zelda (vår katt) er 2,5 år, snart 3 og ønsker å leke hele tiden. Jara, katten til mamma og pappa er 13 år, med andre ord ganske gammel og ønsker overhode ikke å leke.
Det sier seg selv at disse to ikke går så kjempegodt overens, men det er slik dyrenes verden er, så vi får bare la de holde på. Selskap og underholdning er det uansett, men det er tydelig at de også blir slitne av hyttelivet.

Det å få ha vinterferie i 4,5 dag, få være på hytta med sol fra knallblå himmel hver dag, og rundt -5c er fantastisk deilig.
Du kommer deg bort fra hverdagens "tjas og mas", får et avbrekk fra hverdagen og får tid til å lade batteriene. Å jobbe turnus er faktisk helt fantastisk! Hadde jeg ikke gjort det hadde jeg ikke hatt muligheten til å reise opp allerede onsdag.
Man jobber kanskje til litt ugunstige tider, men til gjengjeld har man fri når ingen andre har det, og den følelsen er faktisk bedre enn å ha fri på lørdag når alle andre uansett har fri.

I morgen er det presis 2 måneder til sekken må være pakket og klar, og jeg setter nesa sørover til foreldrene mine på Lørenskog.
Dvs at det på søndag er like lenge til jeg skal reise, som det er som jeg skal være borte.
setter nesa mot Oslo. Søndag er det nøyaktig 2 måneder til jeg reiser ut på den store reisen!
Da får jeg endelig kjent på følelsen av hvor lenge 2 måneder faktisk er.
Jeg føler det er kjempelenge til enda, men tenker at de 2 månedene kommer til å gå kjempefort.
Derfor må jeg nå komme igang med bloggingen om hverdagslige aktiviteter, slik at det faller meg mer naturlig når jeg er på tur.

Husk på å nyt tiden du har akkurat her og nå! Sett pris på, og vær glad for det du har, og ikke fokuser på det du ikke har. Med de ordene ønsker jeg fortsatt alle en god ferie. Her ventes snart taco, idol, rødvin og hygge :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar