Life is a journey

Life is a journey

mandag 25. januar 2016

SK-2016, 2 måneder på forskudd

De fleste kjenner seg nok igjen i strofen; Jeg har tenkt å trene litt mer i år, men det er ikke noe stress enda. Det er fortsatt noen måneder igjen til bikinisesongen". 
Fortkortelsen "SK2015" eller "SK2016" er blitt et kjent utsagn på folks lepper, og hvis det er noen som fortsatt ikke har fått med seg hva det betyr, så er det altså ordet for "SommerKroppen201X". 


Hvor mange er det ikke som år etter år har det samme nyttårsforsettet? Trene mer, spise sunnere, spise mindre godteri, slutte å være støttemedlem på treningssentret, komme meg mer ut etc etc. Mange av disse nyttårsforsettene vi så optimistisk velger å tro på når et nytt år inntreffer dreier seg i hovedsak om kroppen vår. Vi går fra å stappe i oss mengder av mat i jula, og tar et byks inn i et nytt år hvor mengder av grønnsaker og sunn mat handles inn, og vi bruker kanskje gavekortet vi fikk til jul på en ny tights eller treningsutstyr for nååå. NÅ skal jeg virkelig skjerpe meg!


Jeg er ingen unntak :)
Jeg har riktig nok slutta med slike nyttårsforsett da de er umulig å måle, og dermed virker urealistiske i seg selv, men når januar kommer sniker det seg på en lyst til å bli sunnere og sprekere.
Det tok riktig nok 2 uker før jeg virkelig orket å sette ordentlig i gang i år, men etter 3 økter på treningssentret hvor kroppen fungerte bra, og knærne overraskende nok spilte på lag var gnisten og lysten tilbake.
Og jammen er det godt, for bikinisesongen for min del kommer noen måneder tidligere enn normalt!
28.april sitter jeg på flyet på vei til Cuba og 30c, og 1.mai beveger jeg meg mot kysten og Trinidad der stranda nok vil bli besøkt både en og to dager.
Normalt sett ville jeg nok på denne tiden ha satt inn skippertaket. Kanskje ikke så ukjent for de fleste? :)

Du starter bra i januar og utover i februar. Føler at kiloene forsvinner litt om litt, og magen blir fastere og fastere. Så kommer mars og april og du føler det stagnerer litt. Det skjer liksom ikke noe mer, og motivasjonen begynner å dabbe litt av. Det er jo enda så sjuukt lenge igjen til bikinisesongen! I midten av april/starten av mai begynner varmen for alvor å sette seg i det Norske land, og vi kler av oss plagg etter plagg. Vi innser plutselig at; SHIT - jeg er jo ikke der jeg planla å være :O
NÅ må jeg sette inn støtet, og vips var man i gang igjen :)

Jeg tror mange kjenner seg litt igjen, og det slår aldri feil. År etter år gjør ihvertfall jeg den samme feilen, og halveis i sommeren som ikke er varm nok til å gå i bikini tenker jeg; Faen heller. Det blir jo aldri sommer. Sommerkropp kan være sommerkropp. Jeg satser på SK*nesteår* istedet!

Noen som føler seg truffet? :)

Anyway. Jeg var så heldig og vant 1 måneds gratis trening på Spenst Lillehammer med bodyscan og oppfølgingstime på en julekalender i desember. Nå som motivasjonen er i full sving skal jeg ta meg en tur og få en skikkelig kickstarter!
Forhåpentligvis er SK2016 innen rekkevidde, og jeg kan sette meg på flyet til Cuba om snart 3 måneder med en ny bikini og en sommerkropp jeg stolt kan vise frem :)  Det blir nok litt slitsomt å holde inn magen i 2 måneder...

Lykke til med treningen alle sammen! Hold ut - sommeren kommer fortere enn du aner :D

Og viktigst av alt. Har du noen gang angret på en treningsøkt?....
Jeg stiller meg ofte det spørsmålet selv hvis motivasjonen ikke er helt på topp. Jeg har så langt aldri (!) angret på en treningsøkt!

You have a choice. You can throw in the towel, or you can use it to wipe the sweat off your face".

Jeg velger det siste.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar