Life is a journey

Life is a journey

fredag 20. mars 2015

Tilværelsen som arbeidsledig

Jeg har nå gått i 3 uker uten jobb, og jeg holder på å dø av kjedsomthet! 
Jeg visste at siste dagen av vikariatet mitt i Lillehammer Olympiapark kom til å komme, men jeg tok ikke så tungt på det da jeg tenkte at det ikke er noe krise om jeg må gå en måned eller to uten jobb. 


Det er i dag 3 uker siden jeg sist MÅTTE stå opp før klokka 07.00 for å rekke jobb til klokka 08.00, og samme hvor slitsomt det da var kjenner jeg at det faktisk gjorde bedre for kropp og sinn enn å våkne klokka 08.30 og tenke at; æhh, jeg ligger litt til... " slik jeg gjør i dag.
At folk som er oppegående nok til å jobbe heller velger å gå hjemme og "nav'e" fatter jeg ikke.
Jeg føler livet mitt står litt på vent ettersom jeg ikke gjør noe fornuftig, og selvom jeg har masse jeg tenker at jeg kunne gjort gidder jeg bare ikke, for det er ingenting jeg absolutt MÅ!
Jeg savner det sosiale på arbeidsplassen, å stå opp og kle seg ordentlig, ha arbeidsoppgaver andre forventer at jeg gjør og gi hjernen litt utfordringer.


Dagene går derfor med til følgende:
Jeg står opp rundt klokka 09.00. Hopper i joggebukse og hettegenser, trasker ned og finner meg til rette på kjøkkenet med P4 på radion, pc'en og noe frokost. Til tider har jeg ikke giddi og laget noe mat før nærmere 12.00, og for de fleste som har en litt tung periode på jobben høres dette sikkert ut som himmelen!
Deretter er det den vanlige runden. Nav.no som jeg aldri finner noen interessante jobber på annet enn en resepsjonist stilling her og der på Venabygdfjellet eller Kongsvinger! For det er jo aktuelt å reise 2-3 timer på jobb 1 vei - not. Finn.no - min gode venn, her finner jeg faktisk litt, men det florerer ikke akkurat av spennende jobber i Lillehammer, og selvom jeg er åpen for å ukespendle til Oslo, virker det ikke som arbeidsgivere syns det er helt greit, så de lar enda høre fra seg.
Etter de vanlige rundene er gjort og jeg nok en dag ikke finner noe spennende, går jeg inn på facebook, vg og alle andre dagligdagse nettsider for å få tida til å gå.
Rundt klokka 14.00 går jeg meg en tur til postkassa. Vi bor nemlig på bygda så postkassestativet er en halv kilometer unna. Jeg målte faktisk i dag så postturen var tro det eller ei på hele 1,2 km!
Tilbake etter posten er det som regel tid for litt lunsj, og leking med pusen som forøvrig er gravid og snart venter kattunger :D jippi!! Da skjer det ihvertfall noe spennende.
Jeg glemte å si at jeg hver dag tenker at; "i dag skal jeg trene".. Men.... Etter at vi flytta til Brøttum må jeg si det er litt mer tiltak og reise helt til lillehammer for 1 times trening. Du bruker plutselig 2 timer på en vanlig treningsøkt, og ettersom jeg har så mye annet å rekke i løpet av dagen rekker jeg aldri med det.. Godt det enda er 2-3 måneder til bikinisesongen :D Har GOD tid...

Uff... høres ut som jeg har det skikkelig jævlig :p
Sannheten er den at jeg egentlig tenker at jeg må prøve å nyte denne tiden så godt det lar seg gjøre. Når man er i jobb skulle man ønske man hadde fri og kunne gjøre som man ville, og nå som jeg har fri aner jeg ikke hva jeg skal foreta meg!
Jeg har lurt på å begynne å male på lerret faktisk.. Sikkert en fin form for meditasjon :)
Ellers jobber Cato og jeg med et nytt arrangement på Lillehammer til sommeren som det er mer enn nok å jobbe med, men orker jo ikke å jobbe med det dag ut og dag inn heller.
Ta en titt på www.endurancechallenge.no 

Så i mellomtiden sitter jeg her da og drømmer meg bort. Drømmer meg bort til Sør Amerika og Mellom Amerika som jeg har så inderlig lyst å reise til! Karibien med turkisblått hav, hvite strender og palemsus..Fjell og storbyer, innsjøer osv..  Åååh! Tenk om jeg hadde hatt så mye penger på konto at jeg kunne brukt denne arbeidsledige perioden til noe slikt :) det hadde vært fantastisk!

Men men.. jeg får fortsette å drømme, søke jobber og rydde i heimen!
Nå gleder jeg meg til sol og fint vær, så kan jeg bytte ut kjøkkenboret med utebordet og sol i morgen :) Heldigvis er det ikke lenge til all snøen forsvinner - da kan jeg ihvertfall bruke energien min ute i hagen!
Så nyt den følelsen av å ha fått helg folkens. Vi mennesker er ikke laget for å sitte på ræva hjemme alene, vi er laget for å være sosiale, være i bevegelse og trimme hjernen med utfordringer og aktiviteter.

Ha en fin helg :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar