Life is a journey

Life is a journey

onsdag 1. mai 2013

Huff altså, denne russen!!

De drikker og søpler, spiller høy musikk og bråker til langt på kveld. De eier ikke oppdragelse og  gjør skadeverk i byen... Det er ihvertfall det "innringerne" til GD har klaget på i dag etter gårsdagens herjinger. 

JA, de spiller høy musikk, men jeg bor like ved badedammen, og de skrur faktisk ned den musikken i 23.00 tida hver eneste kveld. og JA, de søpler etter en festlig kveld, men de rydder da opp etter seg!
Å si at russen ikke eier oppdragelse fordi de roter litt og ødelegger et halvmeter høyt gjerde syns jeg blir å overdrive. les hele artikkelen her hvis du ikke har sett den

Jeg tar faktisk parti med russen denne gangen! Jeg var selv russ for 7 år siden og har selv vært med på akkurat det samme som dagens russ. Vi spilte musikk til klokka 8 på morran og slang kanskje fra oss søpla i rusen av all alkoholen, men vi møttes alle sammen for å rydde dagen etterpå, og det gjør også Lillehammer-russen. Jeg kjørte forbi badedammen klokka 13.00 i dag og da var det helt fritt for søppel og rot. Som russepresidenten sier til GD, så var mye av rotet i går kveld også forårsaket av X-russen som uten forvarsel møtte opp. Til de som ikke vet det så har faktisk russen egne ryddegrupper etter hvert organiserte arrangement, og det var overhodet ikke vanlig der jeg kommer fra, så jeg syns de fortjener litt ros for at de faktisk tar såpass ansvar! 
Å si at de ikke tar samfunnsansvar mener jeg derfor blir tull!! Vi har alle vært ute en kveld før og drukket oss sørpefulle og ligget i fosterstilling hele dagen derpå fordi vi ikke orker å bevege oss lenger enn til og fra kjøleskapet og sofaen. Å forvente at russen som kanskje var ute til klokka 07.00 i dag morges da skal ha rydda opp etter seg før morgenfuglene tar morgenturen sin i 09.00 tida er derfor litt for mye å forlange. 
Jeg mener også at det blir alt for dumt å si at bedriftene som sponser russen må trekke seg ut og ta tilbake pengene. Alle vet da hva russetiden innebærer, og det tror jeg bedriftene som evt sponser vet veldig godt. Jeg tviler sterkt på at noen sponser i håp om at de dem sponser skal drikke saft og spise boller hele russetida. Russen ønsker å ha det gøy, og mener ikke noe vondt med noe som helst. ihvertfall ikke flertallet... Det er dessverre noen som ødelegger for alle hvert år, men sånn er det med alt!

Så folkens; prøv å tenk tilbake da dere selv var unge, og var russ! Dere har alle vært der selv, så ikke døm russen bare fordi de har det gøy. Etter min mening har året russ så lang oppført seg ganske eksemplarisk, ihvertfall av det jeg har sett og hørt..

Jeg heier på russen :) Ha det gøy, pass på dere selv og vis hensyn! Gjør dere det har ikke folk noe å klage på! 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar