Life is a journey

torsdag 23. mai 2013

En lang reise - men endelig fremme!!

Dag 1 på tur i Thailand! Ettersom familie og kjæreste hjemme i Norge ønsker å høre livstegn fra oss på tur tenkte jeg et var like greit å blogge om hva som skjer istedet for å bruke masse penger på mobilen :) Etter 19 timer på reisefot, hvor vi har døgna, kjørt bil, kjørt fly, kjørt fly og kjørt bil igjen kom vi oss endelig frem til hotellet vi skal bo på i 13 dager.

Hele turen startet ganske brått med melding på P4 om at veien mellom Hamar og Minnesund var stengt pga flom! Yess tenkte vi... typisk!! Da var det bare å kaste seg rundt og komme seg avgårde så fort som mulig. Vi rakk det heldigvis med god margin, og var vel egentlig aldri noe særlig stressa.
En 10-timers flytur var det neste som ventet, og for de som har vært ute på en lignende tur vet dere at 10 timer stillesittende kan bli litt utfordrende. Vi oppdaget rimelig fort da vi satte oss at filmtilbudet var helt enoooormt, og både Tone og jeg så 3 filmer hver oss på turen, noe som vil si at vi ikke sov spesielt mye.. Da vi landet i Phuket og satt og ventet på nytt fly var derfor øyelokkene så tunge at hadde det ikke vært for de 3  indiske barna som kastet en lekebil inn i veggen rett ved der vi satt hadde vi sikkert sovna tvert. Sovna gjorde vi på flyet, før vi hadde rukket å kjøre ut på rullebanen, og i følge Tone hadde flyvertinnene stått og ropt over oss og spurt om vi skulle ha mat, men på det tidspunktet var jeg nok så dypt inni drømmene at mat var det siste som stod i tankene :)

Vi kom oss gjennom flyturen, og begynte å nærme oss enden på reisen. Varmen stod i mot oss da vi gikk ut av Phuket flyplass, og vi angret bittelitt på at vi ikke hadde skifta til shorts enda, med klamt vært og 31c i skyggen..
Vel fremme på hotellet ble vi tatt godt i mot av 4-5 stykker! Det er jo lavsesong, så vi blir tatt godt vare på :) Først ble vi møtt av to supersøte unge gutter som passet på koffertene våres og spurte om de var våre. Deretter hjalp en søt jente oss i resepsjonen og gav oss nøkler osv. Samtidig kom det en annen mann med rene, våte kluter vi kunne vaske oss med, før en annen igjen serverte oss hver vår Rosemary (uten alkohol). Da vi hadde drukket opp ble vi kjørt opp til inngangen til vår hotellavdeling og fulgt inn av resepsjonistdamen. Hun viste oss rundt på rommet før de to stakkars guttene kom heseblesende på hver sin koffert og veske :p

Så fort vi hadde innkvartert oss på rommet var det på med bikinien og ut å teste badebassenget. Vi har rom rett ved bassenget som dere kan se så selve beliggenheten til hotellet er helt perfekt!!!
Etter 3 halvsøvnige timer ved bassenget bar det ut i Karon og Kata sine handlegater for å kikke og orientere oss, og ta en tur på strendene. Vi bor midt mellom Kata og Karon beach med ca 5 minutter å gå til begge strendene, så tipper vi kommer til å dra på begge litt nå og da :)

Nå er vi så slitne og trøtte at vi tenker å legge oss etter jeg har blogga ferdig! klokka er bare 20.10, men det blir helt fantastisk med 12 timers søvn og full stranddag i morgen!!

Nyt bildene og følg med videre hvis dere ønsker å høre åssen vi har det :-)