Life is a journey

fredag 24. mai 2013

En regnfull men solbrent dag...

Dag nr 2 startet med at jeg våknet 1,5 time etter at vekkerklokka ringte (usikker på om den ringte...), klokka 10.10! Ble nesten litt paff da jeg skjønte vi hadde sovet i over 13 timer uten å våkne, og måtte dytte og snakke til Tone 3 ganger før hun våkna! Haha.. to slitne jenter - ohh yeah!

Vi kom oss nå opp og ned på stranda! Litt skuffa ble vi da vi etter bare 20 minutter måtte skyve strandstolen inn under parasollen igjen fordi det kom noen regndråper, og tenkte som så at, detta gidder vi ikke!! Det gikk heldigvis fort over uten noen særlig regnskur, og sola tittet frem en god stund! Det var fantastisk deilig å kjenne sola steike på en vinterblek kropp, samtidig som den egentlig ganske kraftige vinden bare var deilig og avkjølende!
I 3 tida fikk jeg "mast" meg til å få å spise lunsj, og jammen var det godt, for vi rakk ikke mer enn å pakke sakene og bevege oss før den heftigste regnskuren jeg noen gang har sett satte inn for fult!
Jeg vet av erfaring etter å ha vært i Thailand to ganger tidligere at slike regnskurer er veldig vanlige, og ofte går over i løpet av 1 times tid, så jeg var overhodet ikke bekymret. Ikke før det hadde gått en time, og det bøtta ned ENDA mer, og folk i restauranten vi spiste i begynte å flytte seg lenger og lenger inn. Utenfor var det store vanndammer og bilene som kjørte forbi spruta vann langt opp etter bilen og inn i restaurantene!
Så smarte som vi var hadde vi lagt igjen håndklene på stranda, så optimistiske som vi var slo vi et slag yatzi mens vi ventet på bedre vær :)
Nesten litt frøsen der vi satt i regnet....
Den optimismen kunne vi bare glemt med en gang, for regnet så ikke ut til å stoppe! Vi ble derfor pent nødt til å ta beina fatt og hente de kliss gjennomvåte håndklene, før vi trasket hjem barbeinte i MASSE vann! Tilbake på hotellet ble vi møtt av noen smilende og sympatiske blikk, mens de selv stod å kostet vekk alt vannet! Vi kunne vri opp alt vi hadde på oss pluss håndklene, og tenkte vel begge våre egne tanker om at dersom dette været fortsetter ut ferien blir det ingen hyggelige jenter som kommer hjem igjen...
Regnet stoppet heldigvis etter vi hadde dusja så vi tok sjansen på å bevege oss ut... denne gangen MED paraply! Den fikk vi selvsagt ikke bruk for, men men :) Bedre føre var!
Kvelden ble tilbragt i Karon sentrum der vi fikk shoppet vekk litt penger - hele 1800 bath! Men.. i norske kroner, bare 360 kroner :p Fått kjøpt en Jimmy Choe look a like veske (dødskul) som vi fikk pruta ned fra 5000 bath for to til 2000 så veldig fornøyd med det.. for de som ikke vet det er 100 bath ca 20 norske kroner, så 1000 bath er 200 ;)

Denne frosken ble ikke middag - men artig læll!! :)
Tone og jeg er blitt gode venner og det synes også på¨smaken vi har for klær og sko. Vi endte derfor opp med både samme veske og samme sko :)
Vi hadde ikke med oss spesielt mye kæsj ut denne kvelden (så dumme som vi var), så vi må nok ta turen tilbake til markedet i Karon, for heeeer er det gode muligheter for å bruke opp noen gærninger (altså bath)!!!  :)
Vi fikk nå beskjed på flyplassen på gardermoen, at selvom vi bare har 20 kg i bagasje, tillater de ofte 25 kg så lenge ikke flyet er helt fult, og med den beskjed er det nok svært tvilsomt at jeg kun har med 20 kg hjem. De 25 kg pluss 5 (kanskje 10 kg) håndbagasje skal fylles til randen!!!

Det skal til slutt sies da, at til tross for at vi bare fikk 4t med sol i dag og trodde vi bare var blitt litt røde på ryggen kom sannheten for alvor frem i kveld da omtrent hele kroppen viste seg å være lyserosa... Det var kanskje greit det begynte å regne :) ?!