Life is a journey

Life is a journey

fredag 19. april 2013

Stemmeskandale på grunn av deg og meg?

Hvem sitter egentlig bak tv-skjermen fredags kveld og ser på idol? Jeg sitter der. Du sitter der. Mamma og pappa sitter der. Lillesøsteren min, ja egentlig folk i alle aldre! Allikevel skylder vi på alle fjortisjentene når noen av ungguttene vi egentlig mener burde gått ut av idol blir værende, og en av favorittene må reise hjem.

Det samme skjedde i dag. Jeg skal innrømme to ting. Jeg har fulgt med på idol fra det startet opp i vinter, OG jeg har ikke vært så stor fan av Astrid Smeplass. Ikke før de siste ukene! Jeg har sansen for kraftige stemmer som trøkker ordentlig til, men har innsett at den skjøre stemmen til Astrid er noe annerledes og unikt i forhold til det som finnes fra før, og har derfor begynt å heie på henne.
Helt frem til hun selvfølgelig ble stemt hjem i dag! Typisk!! Hva skjedde egentlig med det? I dag kunne Steffen godt ha forlatt idolsirkuset. Han sjarmerte alle kvinnehjerter i senk da han sang Josh Turner på audition, men siden da syns jeg han har tapt seg... Han har en mørk og sexy stemme, men mangler trøkket jeg liker så godt, så jeg var helt klar for mindre country neste fredag.

Men tilbake til saken. Hvem skal vi egentlig skylde på i kveld? Hvem var det som sørget for at Astrid Smeplass ikke gikk videre? Jeg tror faktisk ikke det er fjortisjentene som ikke stemte denne gangen. Jeg tror det var alle vi andre som er for flaue til å stemme. Jeg stemte faktisk selv i dag, så jeg kan ikke klamres, men jeg vet at det er veldig få på min alder , og i det hele tatt fra 20 år og oppover som ikke gidder å bruke 5 kr på å stemme på flinke folk. Vi ønsker å se på hver eneste fredag, og forventer god underholdning, men det har vi vel ingen grunn til å forvente hvis vi ikke engasjerer oss mer enn å klage når de gode går ut? Men hva skjer når Astrid, som en av forhåndsfavorittene går ut? Jo, Twitter blir nedrent av statusoppdateringer om at det ikke er rettferdig, nå skal jeg slutte å se på idol, idolsjokk, håpløst, vi glemte å stemme etc...

For sent å bry seg om det nå! Jeg tror Astrid Smeplass har en lovende musikkarriere foran seg, og mens vi venter kan vi nyte den siste låta hun sang, som jeg forøvrig eeeelsker, og som jeg tror vil være å høre på P4 om ikke veldig lenge :)

http://open.spotify.com/track/1XIjCKf0JIJNiAm7MXegtZ

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar