Life is a journey

Life is a journey

torsdag 7. mars 2013

Drømmejobben!?

Hvis du fikk velge akkurat det du ville, uavhengig av lønn og andre faktorer som familie, venner og kjæreste.. Hva ville din drømmejobb vært da? Jeg elsker å skrive, og jeg elsker å reise, så jeg er ikke i tvil!! Jeg ville jobbet et sted der jeg fikk reise på bedriftens regning, og oppdaget nye destinasjoner, for deretter og skrevet om opplevelsen gjennom en blogg eller artikkel.

De fleste på min alder liker å reise, og stadig flere reiser på backpacking over hele verden! Jeg var en av de som virket å være stor i kjeften, men som manglet handingskraft da jeg sommeren 2009 hadde alle reiseplaner klare med hvor jeg ville reise og flypriser og billetter. Jeg skulle til sør-amerika, for videre og reise  oppover i mellom amerika, til Karibien og avslutte i  New York! Jeg hadde jobbet ræva av meg det siste året, og grunnen til at jeg søkte og takket ja til jobben jeg hadde var fordi jeg tjente så godt, så jeg visste jeg ville klare å spare masse penger på kort tid! Første motgang møtte jeg da jeg trivdes så godt i bedriften at jeg fortsatte et halvt år til.. Deretter kom hun jeg skulle reise med inn på studiene i Lillehammer hun i utgangspunktet  ikke trodde hun kom til å komme inn på! Og da sier sikkert mange; men hvorfor reiste du ikke bare alene? Nei!! Jeg har reist såpass i mitt liv og vet at folk som ikke var med på reisen ikke er interessert i å høre om alt som skjedde mange år i ettertid. Jeg må derfor reise sammen med noen, slik at jeg vet jeg har noen å mimre med i ettertid!

Jeg så akkurat reklame for søndagsfilmen på tv3; "Eat, pray, love"... Det er en film som BØR sees! Om du ikke hadde lyst til å reise før, vil du ihvertfall det etter å ha sett den :)

Nå er jeg litt usikker på hvor dette innlegget ender, men la oss si det slik, og la meg skrive det i offentlighet slik at jeg har noen vitner; jeg SKAL reise på backpackertur en eller annen gang! Det er en drøm jeg nekter å gi slipp på.... For å mimre litt til en av mine beste turer har jeg lagt ved noen få bilder fra paradis - Thailandsturen min med en god venninne i 2009 <3 nbsp="" p="">
På Kata Beach i Phuket, mars/april 2009
Når jeg ser på bildene overfor, ser jeg at neste blogginnlegg vil handle om reising :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar