Life is a journey

Life is a journey

tirsdag 5. februar 2013

VM-mimring og klargjøring til en ny måned foran TV'en!

Meg og VM maskotene den ene dagen jeg hadde fri
Om bare 2 dager braker det løs med nesten 1 måned med to av mine favorittsporter på tv :D :D
7.februar starter VM i Skiskyting, og varer frem til 17.februar, og bare 3 dager etter det er ferdig starter VM på ski :D Dette blir en FANTASTISK måned!!!

Ettersom jeg skal operere kneet den 15.februar og dermed ikke "får lov" til å forlate sofaen på 2-3 dager passer det helt perfekt med tanke på at det er disse dagene de tre siste øvelsene finner sted!
Nå skal det sies at jeg aller helst skulle vært litt ute og gått på ski også, men det er faktisk ikke så værst å være skietusiast fra sofaen heller :-) Her er det alltid godt og varmt, jeg får lov til å gå i komfortable klær, og med det mener jeg joggebukse og en god genser og jeg kan meske meg med alt som er godt å spise og drikke :-)

Jeg er nok kanskje litt over gjennomsnittet interessert i både det ene og det andre, og engasjerer meg enda mer når det er mesterskap på tv, og de norske utøverne har sjans på gull! Jeg vet det er noen jenter på min alder, og trolig også i min vennekrets som ikke er helt "deeeer", når det gjelder interesse av å se sport på tv. Det gjør meg egentlig ingenting, for er det en ting samboeren min og jeg har til felles er det tanken om den perfekte søndagen. En perfekt søndag for meg (oss) i vinterhalvåret er nemlig følgende; sofaen, tv'en MED skisport, en varm kopp te eller kaffe og en god, lang frokost!! Med to VM på rad er det fare for at det blir søndagsidyll både lørdager og søndager fremover :)


Den største grunnen til at jeg ville si noen ord om VM var egentlig mest pga disse filmene jeg kom over :-) Det er jo snart VM, så for å mimre litt tilbake til forrige VM som fant sted i Oslo i 2011 har jeg lagt ved to videosnutter som sier litt om ikke bare mitt, men også alle andre sitt engasjement! Den første er da Marit Bjørgen tok gull på en eller annen distanse (ble så mange til slutt), og den andre er fra da Petter Northug vant over Markus Hellner, og dreit han ut foran tusentalls av tilskuere (legg merke til hun som høres ut som får orgasme i bakgrunnen - hahaha)! De fleste som har fulgt med på Sirkus Northug har nok sett det klippet fra da han vant en del ganger før, men begge filmene ble filmet øverst, bak på hovedtribunen sammen med en gjeng andre jeg jobbet frivillig med!

Petter Northug tar Gull i VM2011

Marit Bjørgen tar gull i OsloVM

Når jeg ser tilbake til bilder og filmer som ble tatt i løpet av de to ukene jeg simpelthen "bodde" i Holmenkollen får jeg frysninger over hele ryggen, og misunner de to vertsnasjonene som nå får muligheten til å oppleve det vi gjorde for to år siden! Det var en magisk stemning fra dag 1., så til de av dere som deltok, enten det var i Holmenkollen, ute i løypa, foran tv'en eller utenfor nasjonalteateret  - Vi har alle sammen vært med på å skrive historie!!


Enjoy og NYT, og ikke minst; HEIA NORGE :D :D


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar