Life is a journey

Life is a journey

mandag 4. februar 2013

VM i terrengsykling - Et av Norges største idrettsarrangement på 20 år!!

Rundt 800 deltakere fra mellom 30-40 land!
Det er det som er forventet til World Cup (Prøve VM) og VM i terrengsykling i Hafjell i september i år og neste år! Det er over 20 år siden Norge hadde et tilsvarende stort arrangement (foruten om OL og VM  på ski i 2010) på sykkel, gjennom VM på landeveissykkel i 1993, og dette vil trolig være blant de aller største arrangementet i Norge siden da!
Det er ganske kult :-) Når slike ting kommer til Norge, og spesielt til Lillehammer der jeg faktisk bor - da er jeg faktisk utrolig glad for at jeg utdanner meg innenfor arrangement og markedsføring :-)
Jeg var med som frivillig under WC i downhill i fjor uten å kunne en dritt om sykling! Jeg visste ikke hvem noen av proffene var, og skjønte egentlig ikke så veldig mye av det som foregikk annet enn jobben jeg var satt til å gjøre. Allikevel ble jeg spurt av de som nå er ansvarlige for WC2013 og VM2014 om jeg ville være med som ansvarlig for race-office på de to neste arrangementene :) Det vil si at jeg vil ha ansvar for akkreditering av alle utøvere, samt betaling av dem. Jeg vil også være kontaktperson for UCI på alt som har med lister og resultater å gjøre. For de som ikke vet det er UCI det internasjonale sykkelforbundet, slik som FIS er i langrenn. Ettersom samboeren min er en racer på frivillig arbeid, fikk jeg klar beskjed om at jeg har mer enn nok av tid (til tross for at jeg forhåpentligvis får jobb fra sommeren av), til å bidra litt til dette arrangementet så jeg takket selvsagt JA!

Jeg vil med den jobben få en kjempegod innsikt i hvordan man arrangerer et stort idrettsarrangement jeg ikke har veldig god innsikt i, jeg får lære av de som jobber med dette hver dag og kanskje lære de noe av det jeg har lært på skolen. Jeg får prøve meg som sjef under renndagene og får flere frivillige under meg, og ikke minst; jeg får en sykt kul tittel på CV'en min :-)

Så til de av dere som har lyst til å bidra, enten gjennom en litt større ansvarsrolle, eller bare som frivillig - (kanskje i min frivilligstab =) ), er det bare å følge med eller ta kontakt, så skal jeg gi beskjed videre til sjefene ;)

Jeg er sikker på at sykkelsporten etter disse to arrangementene vil få enda mer oppmerksomhet både i og utenfor media, og med mål om å få mellom 50.000 og 70.000 publikummere vil jeg tro det kommer til å merkes i hele Lillehammer at det skjer noe STORT!!!

Sjekk artikkelen på GD om arrangementet og intervjuet med Gunn Rita Dahle;
http://www.gd.no/sport/article6477409.ece

Her er artikkelen fra terrengsykkel.no der de offentliggjør at Hafjell er vertskap for WC og VM!
http://terrengsykkel.no/index.php?id=4615 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar