Life is a journey

Life is a journey

fredag 8. februar 2013

Kø kø og atter KØ!!!

Har du noen gang tenkt på hvor mye tid du bruker i løpet av livet til å stå i kø, eller vente på noe??
Jeg er en ganske utålmodig person, og blir fort litt småirritert hvis jeg må vente for lenge. Det ALLER verste er når du for eks skal til legen, tannlegen, møte etc og du har et tidspunkt å gå etter. Har du noen gang møtt opp mer enn 5-10 minutter før en time? Sannsynligvis ikke... Og hva er grunnen til det?? Mest sannsynlig fordi du vet at de ihvertfall ikke er for tidlig ute, så du møter opp så nærme avtalt tidspunkt som mulig FOR Å SLIPPE Å VENTE FOR LENGE!! Noen vil selvsagt si at de blir nervøse av å vente for lenge hos legen, og det er jo naturlig. Jeg er av typen som ofte ikke legger inn så god tid, så jeg møter automatisk opp akkurat tidsnok - men tror du jeg slipper å vente av den grunn?! Ikke f***...
Jeg har selv opplevd å vært hos legen her i Lillehammer opptil flere ganger og ventet både 30 og 40 minutter over tida. Og det verste med slik venting er at du er helt uvitende om hvor lenge du blir sittende der! Det er ingen som gir deg beskjed om hvor mye på etterskudd de er. Det gjelder egentlig hvor som helst - det er håpløst! Det burde vært en tv-tavle i venterommet litt sånn som på flyplassen osv, hvor det kan stå når siste pasient gikk inn og når han/hun egentlig skulle vært inne. På den måten vil man ihvertfall vite hvor lang tid det vil ta - og det mener ihvertfall jeg er bedre enn uvitenheten!

Jeg må fortelle om en gang jeg satt hos legen.. Jeg møtte opp 09.25 (hadde time klokka 09.30), og satte meg ned. Jeg tenkte at siden jeg hadde time så tidlig på morgenen hadde de ikke hatt god tid til å bli forsinket, så jeg hadde lovet meg bort til rundt 10. Klokka ble 09.45, og jeg begynte å bli litt småirritert.. Jeg hadde sjekka facebook, instagram og spilt uendelig mye spill, så det var jo brukt opp! Klokka ble 10.00, og jeg ble enda mer irritert for hver person som gikk inn, og begynte nå å se litt oppgitt ut. Jeg tipper alle har vært der :p Man innbiler seg selv til å tro at ingen ser på deg og sender oppgitte og skuffa blikk rundt i rommet "i håp" om at du skal få et blikk tilbake som sier "jeg skjønner va du mener", men sannheten er at omtrent alle ser deg uansett!!
Da klokka nærmet seg 10.30 syns jeg det var gått for langt, så da gikk jeg inn til resepsjonen og spurte hvorfor i h**** jeg ikke hadde kommet inn enda! Damen skjønte godt jeg var irritert og sjekket dataen sin.
"Men du hadde jo time klokka 08.30 du"!!!!! *Doubh*
 Litt småflau gikk jeg ut igjen, tok på meg jakken og tuslet fortumlet ut fra venterommet, med ny time dagen etter, klokka 09.30!! I sympati for at jeg hadde ventet en hel time uvitende om at jeg hadde møtt opp en time forsinket slapp jeg heldigvis å betale noe :p

Jeg må jo bare le av det hele i etterkant, men når jeg skriver dette innlegget overrasker det meg at til og meg jeg ventet i nesten 1 time (!!!) før jeg syns det var nok! Jeg liker ikke venting, men kanskje jeg ikke er så utålmodig allikevel !? :-) Jeg kunne nok skrevet en hel avhandling om kø, så jeg lar det være med dette innlegget og kommer garantert tilbake med "Kø innlegg #2" senere :-D


Dersom du har en festlig kø-historie må du gjerne dele den med meg :-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar