Life is a journey

Life is a journey

fredag 10. oktober 2014

Sommeren er på hell, høsten er her og vinteren er nær...

Nå er det på tide å starte å blogge igjen, og jeg har derfor bestemt meg for å prøve å skrive et innlegg en gang i uka - hver uke, og oppdatere de som gidder å følge meg, litt om hva som skjer her på bondelandet :) 

De aller nærmeste vet hva vi styrer med på "toppen av væla", på "Brøttum Panorama", men det er kanskje ikke så mange andre som er helt klar over hva som opptar hverdagen vår.
Ettersom dette er første innlegget på lenge vil jeg ta dere kort igjennom hva som har skjedd siden i sommer og hva som opptar oss i disse dager, så er det bare å følge med videre for nye updates :)

Siden jeg fikk hjerneslag 28.september 2013 har jeg jobbet meg gradvis oppover på jobben og en ny epoke startet mandag 27.september da jeg gikk opp til 100 % jobb, omtrent 1 år etter jeg ble innlagt på sykehuset.
Jeg har nå jobbet 100 % i 2 uker, og det ser heldigvis ut som det går bra :)
Jeg har noen fantastiske kolleger jeg gleder meg til å møte hver eneste dag, og disse er sammen med arbeidsoppgavene og prosjektene jeg jobber med mye av grunnen til at jeg kommer meg opp av senga hver eneste dag, klar for en ny, full arbeidsdag.
Det går forøvrig veldig bra tross hjerneslaget. Jeg blir fortsatt litt ukonsentrert og sliten i hodet ved for mye pc jobbing, men jeg har lært kroppen ekstremt godt å kjenne, og kjenner når det er på tide med en kaffekopp og luftetur :)


Sammen med økt jobb denne høsten har jeg gått fra å ha fri en dag i uka og trene når det passer meg, til å være fullbooket omtrent 3 dager i uka. tjohei, optimisten lenge leve!
Jeg har hatt en stor hobby hele livet, og har hatt et ønske i mange år. Jeg er så heldig å få oppfylle begge disse denne høsten! Mandager er jeg med i et kor sammen med 40 andre sprudlende damer i Vingar Vocale der vi synger en rekke musikalsanger, kule og moderne julesanger og populære poplåter de aller fleste har hørt før.
1. desember har vi vår egen julekonsert, så julereportoaret er allerede i gang, og hver mandag kveld på vei hjem fra jobb junger det julesanger i bilen hele veien fra Vingnes til Brøttum :)

På torsdager er jeg så heldig å få drive med hobbyen min gjennom 18 år, nemlig håndball! Jeg er sammen med en til trener for et j13/14 lag i Moelv håndballklubb, og jeg gleder meg til hver torsdag når jeg får vist de unge jentene hva jeg selv har lært, følge de opp og hjelpe de til å synes håndball er gøy og morsomt.
Ettersom jeg gjerne vil være med å spille selv etterhvert sammen med damelaget (som forøvrig bare består av 16 åringer + noen eldre) har jeg siden i fjor sommer vært med på en gruppetime med 4-5 andre sammen med en fysioterapaut og trent på et individuelt opplegg.
Det er et slags "personlig trener" kurs, bare at du er sammen med 4-5 andre og betaler en brøkdel av hva det koster på treningssentre. I tillegg har han fokus på at du skal trene riktig for å styrke og forebygge skader, og ikke bare bli fysisk sterkere.
Jeg har nå 3 ganger igjen av et kurs på 10 økter, og gleder meg etter det til å starte å kaste ball igjen selv :)

Som du kanskje skjønner så går dagene med til både det ene og det andre.
På toppen av dette jobber vi med å bygge på et hus som stod på tomta da vi flytta inn, og gjøre det ferdig og innflytningsklart for noen leietakere.
Det tar sin tid med tegninger fra en arkitekt, søknad om bygging til kommunen, rydding og planlegging, så når vi er ferdig er ikke godt å si, men vi håper vi kan leie ut fra februar / mars av 2015. Frem til da er det mye som må gjøres, og det skal jeg holde dere oppdatert om her :)

I tillegg har vi jo anskaffet oss et hus og en forholdsvis stor tomt, så vi har litt å bedrive tiden vår med. En typisk helg for oss de siste 2-3 månedene har bestått av å være ute i hagen og jobbe, samt rydde og vaske huset inne. Typiske utvendige oppgaver har vært å rake løv, klippe gresset, klippe busker, luke i blomsterbedd, plante nye blomster, fjerne kvister og drit fra de mange trærne som stod her (som vi nå har klipt vekk og gravd opp), dra opp røtter, fylle igjen jord i hullene vi har gravd opp, flytte busker, feie verandaen osv osv!!
Ettersom båe jeg og Cato har så mye på agendaen i ukedagene bruker vi i tillegg til å holde på ute helga til ål rydde og vaske inne. Forstå det den som skjønner det, men ja, det blir litt stress. For å si det sånn, jeg har blitt sjukt god til å hasterydde før vi får besøk :)
Nå har til og med svigermor foreslått å betale for vaskehjelp 2 ganger i måneden frem til vi får utleieboligen ferdig og vi har litt annet å drive med, så vi får kanskje bite i det sure eple og gjøre som mange andre familier med mange barn gjør. Merk: med mange barn! VI har ingen barn, kun oss selv å tenke på. lover godt.....

Heldigvis har vi fått tid til å kose oss litt innimellom, så legger ved noen bilder helt til slutt av hva tiden har gått med til (bilder kommer i løpet av helgen).
Følg med videre så skal jeg prøve å holde ordet med å legge ut et nytt innlegg ca hver uke ( i løpet av helga).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar