Life is a journey

Life is a journey

tirsdag 5. november 2013

Og vips var jeg blitt huseier :)

utsikten fra verandaen

Det har skjedd utrolig mye den siste uken! Fredag klokken 16.00 stod Cato og jeg med husnøklene i hånda til vårt nye hjem!! Fredag, lørdag og søndag ble brukt til å grunne og så male alle veggene i 1.etasjen to strøk, taket ble malt 2 ganger, hull er tettet, alle lister både rundt vinduet, i taket og langs gulvet er malt og vi har flyttet 95% av den gamle leiligheten!!

Alt dette hadde vært helt umulig uten all hjelpen vi har fått! Det har i snitt vært ca 7 personer på plass til enhver tid. Noen ganger flere, noen ganger færre, men takket være alle sammen kan jeg nå sitte i sofaen med en tegnefilm på tv'en :)

Å flytte til bygda slik vi har gjort føles faktisk helt greit :) Jeg føler meg hjemme allerede, og ser for meg at vi bor her i mange mange år!!
Men med flytting hører også en noen utfordringer.
Første malingsstrøket... 
Lørdag kveld skulle jeg på do på det nye badet. Etter jeg hadde satt meg oppdaget jeg selvsagt at det ikke var satt noe dopapir! Fikk heldigvis ropt etter papir så det årna seg :)
Neste utfordring kom da jeg hadde vaska henda og kliss våt så det ikke var noe håndkle! Bahh...
Andre utfordringer kan nevnes i fleng: Jeg hadde ikke børste de første 2 dagene og så ut som huldra hele mandagen, jeg fikk ikke jakka mi før mandag og hadde kun et par joggesko å gå rundt med i øs pøs regnvær før jeg fant gummistøvlene i en av de mange søppelposene :)


i gang med å male taket! Sjekk fargeforskjellen
Nå begynner skuffene å fylle seg opp, sofaen er satt inn, jeg har begynt å male kjøkkenbordet så kjøkkenhjørnet kan gjøres ferdig og ting må henges opp på veggene!
Det vi har framfor oss nå er heldigvis den koselige delen med å flytte, og det er nå vi skal skape et personlig hjem :)
Gleder meg til mange koselige morgener på kjøkkenet, til middager med gode venner og familie i spisestua og mange mange kvelder i stua :)
Legger ved noen få bilder av oppussinga og innflyttingen. Flere kommer når vi begynner å komme på plass :)

I vei med å male kontrastveggen

Elektriker fikk vi også besøk av :)
Kontrastvegg og vinduslister ferdig malt! 

Litt malingssøl, men på langt nær alt!! 
kjøkkenkroken begynner å ta form... 
Oppakking av kjøkkenutstyr! 
Gangen. Finn fram den som kan :) 
Noe av pappen.... 
Også kattepusen blir sliten av all oppussingen :)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar