Life is a journey

Life is a journey

mandag 21. oktober 2013

Velkommen til voksenlivet

1 uke etter jeg var ferdig med bacheloroppgaven startet jeg i 100 % jobb, 2 måneder etter endt studier kjøpte jeg og samboeren min vårt første hus og jeg har med det blitt offisiell gjeldsslave og som om ikke det var nok skaffet vi oss like gjerne en katt! Jeg har med det for alvor inntatt voksenlivet og jeg stortrives :) 

Det er en god stund siden jeg startet i jobben nå, men mye har skjedd siden da!
Til tross for at jeg fikk jobb i selskapet som står mitt hjerte nær - Lillehammer Olympiapark, følte jeg meg som en liten hundevalp som så vidt klarte å stå på beina, som ble kastet ut i en hundegård da jeg startet i full jobb! Jeg har jobbet i selskapet i 4 år som ekstrahjelp, så folka var ikke spesielt skremmende, men tanken på at det plutselig var jeg som satt på andre siden og skulle ansette jevnaldrende folk, bestemme hvem som skulle få jobbe når og samtidig ha ansvar for mer enn jeg hadde kontroll på i bob og akebanen var til tider litt skremmende.
Jeg elsker jo utfordringer, og hoppet derfor inn i jobben med begge beina, uten å se meg tilbake, og det er jeg veldig glad for i dag. Jeg har de siste 3 månedene lært ekstremt mye av utrolig dyktige folk og gleder meg masse til fortsettelsen og de neste årene.

Det er et par ting som virkelig har gjort at jeg føler det er en evighet siden jeg var student og var i samme sko som studentene, og som har gjort at jeg med ett føler meg veldig voksen.
1. Jeg har hatt mitt første jobbintervju helt alene med en person som både er gift, har en bachelorgrad fra før av og som er 1 år yngre enn meg!!
2. Jeg har holdt foredrag for bachelorstudentene på Høgskolen, og fikk beskjed fra læreren om at jeg skulle få komme tilbake neste år og holde det samme foredraget også for masterstudentene!
3. Jeg kan ikke lenger være med ut på onsdagene fordi jeg skal opp tidlig på torsdag - og nei, jeg kan dessverre ikke "forsove" meg...
4. Jeg har anskaffet meg en katt
5. Jeg har kjøpt, ikke bare et hus, men et lite småbruk meg samboeren!
6. Jeg har offisielt blitt gjeldsslave!


Og apropos de to siste punktene! Det var ikke akkurat planen å kjøpe et hus så raskt. Vi hadde planer om å fortsette å leie i leiligheten midt i byen i 2-3 år til, men den gang ei. Vi kom over dette huset som viste seg å være huset besteforeldrene til Cato vokste opp i, og som kan betegnes som "familiegården" til Cato.
Beliggenheten ble plutselig ikke et samtaleemne, og vi reiste å så på huset! Vi falt pladask!!

Huset ligger på Brøttum, 10-15 min sør for Lillehammer, på en 4 måls tomt bestående av hovedhuset, en låve, en garasje, en dukkestue, et gjestehus med plass til 8 overnattende gjester om sommeren og en kårbolig vi skal bygge opp til en utleieenhet. Det er med andre ord noe litt annet enn hva vi i starten forestilte oss, men med tanke på tomtas beliggenhet - helt innerst i en blindvei med skogen som nærmeste nabo var ihvertfall ikke Cato i tvil.
Jeg har tenkt mye frem og tilbake, mest pga beliggenheten, men konkluderte med at dersom jeg skal bo på bygda skal jeg søren meg bo ordentlig på bygda der jeg kan ha både stamp, bålpanne og lavvo i hagen uten at det plager naboene. Og der kan vi her!!! :)

Så da ble det hus da!! Vi flytter 2.november, så pr.dags dato står leiligheten vi bor i på hodet med pappesker i alle kanter.
Oppi alt dette klarte vi selvsagt å skaffe oss en pusekatt ved navn Zelda! Vi har blitt ekstremt glad i denne katten, og jeg angrer ikke et sekund på de pengene vi har brukt på denne lille sjarmøren!!
Hun er nå 15 uker, eller i menneskeår 3-4 år gammel, så hun er ekstremt leken, sover veldig mye, er glad i å kose og er såååå god å kose på og ta på :) :) i'm in love <3 p="">
Legger ved et par bilder av pusen og huset, også kommer det mer etterhvert :)



Zelda 10 uker

Huset vårt minus noe av skogen bak som dessverre er hugget ned :( 

Halve kjøkkenet

Ene delen av stua vår

Stue nr 2 - vår fremtidige spisestue



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar